Monday, January 3, 2011

DUA KOSONG SATU SATU

DUA
KOSONG
SATU
SATU
=
2
0
1
1



2011.. Hhmm, tahon-tahon sebelum ni, tak penah pon aku nak amek taw mengenai soal tahon baru nih, sebab, gaya 'life' aku sama ja tiap-tiap tahon, cuma kisah mengenai idop aku ja yang agak berubah skit, hii.. Tapi, hati aku ni cam terdetik la waktu bunga api kat kulim tu bergemerlapan tepat kol 12 iaitu pada 01.01.2011. Hati aku jadi berdebar-debar. Entah pasai apa, aku pon tataw! Ropanya, hati aku dok bisik sesuatu kat diri aku nih..

1. Aku da keja
- Sebelom ni memang la aku penah keja, tapi sebagai 'sales assistant' ja kat Jusco Seremban Dua tu. Sejak keja SilTerra nih, aku dapat rasakan aku banyak berubah. Dari segi perangai, percakapan, pemikiran dan macam-macam lagi.

2. Hajat tahon lepas
- Dari kecik sampai la sebelom aku keja, hajat atau impian besar aku masih sama, x berubah ataupon bahasa yang lebih moden, statik. Impian aku, nak senangkan keluarga aku.
Aku terlampau sayangkan abah, mama, dayah dan mohd. Macam mana pon hidop aku, aku sangat-sangat memerlukan sokongan depa. Jadi, apa pon yang depa nak, aku sangat-sangat tingin nak kabulkan. Tapi, apakan daya aku, duit pon aku masih harapkan mama ngan abah. Haaaaaa.. Tu dulu, skang aku da keja.
ABAH ngan MAMA, sabaq sat na.. Kakak kumpul duet dulu, nanti kita tukaq pagaq baru naih (>_<)

Oleh sebab itu, hati aku suda berazam bahawa:

2011 ialah tahun pertama untuk aku mulakan hidup aku sendiri yang masih berpegang pada kata-kata keluarga aku yang menginginkan dan mengharapkan sedikit perubahan dari segi kewangan dan kebahagiaan dalam keluarga aku.. Buat pembaca, aku memerlukan doa dari semua. Terima kasih :)
Nurul Shuhada Mahadzir - 02/01/2011

No comments :

Post a Comment