Monday, May 2, 2011

C.A.M.E.R.O.N

Hari buruh iaitu 1/05/2011, abah, mama, dayah dan bad (iaitu keluarga aku le) p Cameron Highlands. Maleh la aku nak tulis panjang-panjang, jom aku 'describe' cita ni melalui gambaq na..

1. Kabus tebal


Kabus tebal menyambut kami kat 'area' aAaAaAaA.. Kat sebelum Brinchang (aku tak tau la, huhu). Memang sejuk tahap badak berendam kami semua. Perjalanan berjalan dengan lancarlah sebab kami bertolak pukui 4 pagi.

2. Brinchang
Destinasi pertama, Brinchang. Sapedek (aAaA, makan) sarapan dulu kat kedai peberet keluarga aku.

3. Taman Agro Al-Manshoor, Taman Sedia





Destinasi menarik pertama yang kami singgah ialah Kampung Taman Sedia. Terletak di Tanah Rata, kampung ni diusahakan oleh 100% bumiputera taw.. Jadi, sokonglah barangan buatan bumiputera :)

3. Pusat Penyelidikan MARDI









































4. 'Souvenir' dan ragam perjalanan pulang





Masa untuk beli 'souvenir' untuk kawan-kawan.. Hee..
(ada sesuatu yang sangat istimewa telah aku beli pada sahabat-sahabat sejatikuh, tungguUuU)





Kesesakan lalu lintas di atas membuatkan darah aku naik ke tahap 888%.. Sabo jelah.. Bukan sebab ramai pon sebenarnya. Jalan jadi banyak 'stuck' pon sebab keta rosak tengah jalan, banyak yang 'parking' tengah jalan, masing-masing yang penting diri, dan yang buat pala pon ada. Bila dah habis stuck kat satu tempat ni, depan tu plak ada lagi masalah laen. Aduh,,
Perjalanan pulang pon dimulakan pada pukul 4 petang dan disudahi dengan sampainya kami pada pukul 8..

4 comments :

  1. Pagi memang sejuk...lepas 2 cam kat tempat kiter2 jer..Dah x mcm dulu2...makin panas cuaca kat sini..

    ReplyDelete