Monday, December 20, 2010

SilTerra



TadaAaAa.. Ha, ni la misteri yang belom aku rungkaikan kat blog terchinta aku ni ha.. SilTerra yang terletak di Kulim Hi-Tech, Kulim, Kedah ni 'hire' aku untuk keja ngan diorang.. Alhamdulillah.. Besh! Syarikat ni bole dikatakan idaman dak-dak'Engineering' cam aku ni.. Waktu aku 'apply', aku memang tak jangka pon yang aku akan dapat, sebab agak susah nak masuk.. Taw dak sebab apa aku kata susah?
1. Ada dua test
- iaitu English ngan Math. Nganga gak la aku waktu kena jawab test, lupa abeh kot! Penemubual tu kata, kalau aku x lulus, aku x diterima.. Tengok2 aku lulus, yeay!!
2. Ada 4 sesi interview
- iaitu dari 4 orang besar dalam SilTerra. Lagi ternganga mulut aku yang kecik ni.. Naseb baek la aku lulus semua interview tu..
3. Kena lulus 'medical check-up'
- iaitu kena lulus kalau nak keja.. Kalau x lulus, bai-bai.. Alhamdulillah, aku lulus gak (>_<)

Kena wat keja dan wajib memakai 'bunny suit' yang comei cam angkasawan ni..

'Copper' yang belum diproses.. Kalau da proses, jadi camni..


Tada..

Hari pertama keja, huhu

Hari xdak keja (>O<)

Slamat bekerja Shuhada!

10 comments :

  1. congrats! haha,hopefully saya pn dpt la keja kt cni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Izwan - anda memang dah jadi insan terpilih :)

      Delete
  2. Tengah google logo silterra,terjumpa blog ni.. Hie SilTerrian :)

    ReplyDelete
  3. la ni dah xdak O.T..hahaha..raya shutdown lak

    ReplyDelete
  4. ni mesti bangga dapat kje silterra..haha

    ReplyDelete
  5. ok tak silterra skrg ni. bunyi mcm ada masalah besar je mcm enron je..

    ReplyDelete