Tuesday, March 6, 2012

DILEMA



Dilema. Mungkin ni ja perkataan yang mampu aku keluarkan buat masa skang. Perkataan yang pendek tapi panjang maksudnya.

Orang lain sibuk mengatakan hal yang tak termampu aku buat, tak termampu aku capai, tak termampu aku miliki. Tapi, apakan daya andai semua tu aku tak termampu untuk aku laksanakan. "Quote" Di Luarnya Tenang Tapi Tuhan Saja Tahu dari lagu Dugaannya-Hujan tu dah jadi macam sebati ngan diri aku.


Keluarga dan si dia ada komitmen. Kawan-kawan yang sudi mendengar masalah aku pon macam tu. Sangat susah untuk mendapat seseorang yang memahami wat masa skang ni. Ada ja beberapa orang yang rapat, tapi lebih sesuai berkongsi cerita suka, cerita duka sangat payah untuk orang yang mendengar itu faham. Yang aku ada skang hanyalah blog ni. Aku suka luahkan apa yang terpendam jauh dari sudut hati aku. Walaupun tak semua aku luahkan, 'at least' aku keluarkan jugak dari hati aku yang serabot ni.


Air mata aku jatuh hari ni. Mungkin sebab dilema yang melanda jauh dari dalam hati aku. Aku tak memaksa diri untuk fikir dan menyelam jauh dalam hati aku ni, cuma ia datang dengan sendiri.



Kadang-kadang, terasa nak berpatah balik ke zaman skolah, zaman bayi, zaman yang tenang dan bahagia bersama keluarga. Apa pon, kita terpaksa terima hakikat yang sebenarnya kita sedang membina masa hadapan, bukan masa lalu. Jadi, sama ada aku suka atau tak, aku terpaksa lalui jalan hidup aku yang seperti sekarang. Biarlah orang laen bahagia dengan hidup mereka. Aku bahagia dengan hidup aku, dan jangan sesekali nak memburukkan jalan hidup yang akan aku tempuhi sendirian ini.

No comments :

Post a Comment