Monday, January 13, 2014

SHIP UNLOADER




















Dari ketinggian 50+ meter dari kabin ke aras bawah, jantung aku bleh tahan la degupnya, dup dap dup dap baq hang! nak panjat ke kabin tu guna tangga lagi sebab lif tak beroperasi 100% lagi. Penat ya amat, tapi pengalaman ni takkan aku dapat slagi aku tak panjat natang alah ni. Fuhh memang dahsyat!

Ship Unloader di Vale ni bertujuan untuk 'grab iron ore from hatch on the ship to conveyor and stack the iron ore into stockpile' atau dalam bahasa Melayunya, amik bijih besi dari dalam tempat simpanan dalam kapal tu dan diletakkan di atas penghantar yang bernama conveyor tu untuk disusun di tempat simpanan khas.

Banyak lagi mesin-mesin besaq di Vale ni untuk diteroka. Nanti aku akan 'update' lagi di blog aku. Sekian :)

No comments :

Post a Comment